GENG-GENG SEHALUAN

gwa tidak bertanggungjawab langsung..jika ceritera dalam blog ni kena BATANG HIDUNG KORANG

Wednesday, January 12, 2011

HARAM...Jangan..

assalamualaikum...
macam biasa arr hari ni..bukak kedai pukui 12..pagi tadi pi cari cat sat...nak cat bilik tidoq anak jantan..anak jantan dok gaduh nak tidoq bilik sendiri la ni...hari tu lagi aku nak ajaq dia tidoq bilik sendiri...dah beasq dah..nak tidok sekali lagi..nak buat projek pun susah...hahahahahaha....

Pukui 2 ptg tadi...bini aku turun tolong jaga sat kedai...macam biasa arr..aku naik makan solat...berak apa semua...pukul 3 turun balik...time rehat makan nasik tu...macam biasa la...layan channel 551...553...554....555.....baguih layan channel nih..timba pengetahuan...
Tadi kan..national geograpik...ada buat dukumentari tentang DAGING and BUTCHER...aku layan-layan..baru aku tau...daging import yang depa import mai tu...not 100% ly HALAL....lembu depa tak sembeleh...nauzubillah...depa main TEMBAK-TEMBAK jer..ada sejenis alat,depa empak kat KEPALA lembu...walaupun yang dalam kandang...tergejut jugak aku...sebabnya...senang sikit depa nak "perebah"...sorang pun dah boleh proses sekoq lembu...kurang ajaq betul...yang KITA pulak pi IMPORT mai...tak SAH hukum syarak..mana boleh main TEMBAK-tembak..haram..daging LEMBU memang la HALAL..kalau tak sembelih ikut SYARAK..HARAM jadinya...

Ni aku nak nasihatkan kat hangpa...JANGAN la BELI DAGING IMPORT..kita mana tau lagumana depa proses..lebih baik beli kat pasar malam orang sembelih lembu...
Walaupun orang kita ada sana,mana kita tau..daging tu sembelih ka dak..entah lembu hak bila???...

Ni aku tolong bagitau ni!!!...bagi hangpa tau...

*ni la salah satu senjata orang KAPIAQ untuk menjatuhkan umat ISLAM....depa tau kita tak boleh makan benda HARAM,sebab makan benda HARAM boleh rosak AKHLAK dan AKIDAH...*
*ada lagi satu : kasut sukan NB(new balanci) tu..ada sikit,depa guna kulit babi...(national geographic : how they do it)*

2 comments:

  1. assalamualaikum tokey..
    adoiii.. pasai si kafir nak sabotaj org islam
    memang kena ambik peka..
    terutama bab kasut yg banyak di buat dari kulit ba'

    aku masih ingat masa nak cari boot baru
    pi cari kat dubai, sblm nak pi cuti London
    dubai pun haram tak blh caya.
    tgh belek luar dalam sekali tuttttt
    kat tapak kasut depa bubuh..

    ReplyDelete
  2. misnan : tu la hang,yang hang pi beli sampai DUBAI buat apa...kat Malaysia kan banyak boot-boot yang macam tu...
    Tapi this problem ada ALL AROUND the WORLD...

    ReplyDelete

komen la..jangan tak komen..komen elok-elok...kalau komen tak elok pun..biaq pi kat angpa la...mulut angpa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...