GENG-GENG SEHALUAN

gwa tidak bertanggungjawab langsung..jika ceritera dalam blog ni kena BATANG HIDUNG KORANG

Wednesday, January 12, 2011

Besi Berani a.k.a MAGNET

Salam...semua..
sajer jer hupdate..takdak benda nak cerita...
Tengok2 gambaq dalam fon..ada la dua tiga gambaq hari tu snap-snap....
Minggu lepas...malam tu aku and family pi beli barang sikit....lepas beli.....blah la.....lepas blah...pi makan...ingat nak tibai Juara Ikan Bakaq...time tu pulak hujan lebat...malas la,payah la dengan anak bini semua...tak sesuai....aku pun membuat cadangan makan kat Pizza Hut...lama dah tak makan pizza...mengidam soup of the day la...dulu-dulu kan..kalau tambah soup of the day tak kena bayar....skang...kena charge..

.."..tengok..anak aku gelak kaw-kaw punya...havoc...semua orang tengok .."

lepas order tu..dok boring-boring...aku wak keluaq la handfon aku...aku tak la atas meja....anak aku nampak ada skru melekat kay sarung fon tu..kan sarung fon yang jenis flipflop tu ader magnet..so..skru tu melekat la kat situ....mana datang skru tu?...aku kan kerja repair-repair..baiki-baiki elektrik...air cond semua...tu skru-skru dia lah tu...dok dalam kocek seluaq...biasa arr..time repair-repair tu...masukkan skru dalam kocek...dah tertinggal...
biasa kan bini aku selalu komplen..kalau basuh seluar..mesti jumpa SKRU...paku...spanar...tukul dalam kocek seluar...kalau dia tak check..habis semua masuk mesin..jem mesin basuh...takper la..boleh bomoh sendiri...kalau ada duit pun habis dia mesin...

.."bila dah tahu apa itu BESI BERANI..mula la nak buat iklan..."


"...Hmmm....kalau babah keje baiki-baiki...mesti banyak skru-skru dalam kocek...".
.."...kalau babah keje kat bank...mesti banyak duit dalam kocek kan..."...
..."..kalau babah keje jual talipon..mesti semua handphone lekat kat..handfon-handfon babah..."...
.."..kalau babah jadi tukang kebun..mesti penuh semua dengan tanah..baja...pokok bunga..."...
.."..kalau babah jadi polis..mesti pistol ada dalam kocek..."...

hmmm...tu la yang anak aku bebel-bebel kan....
..gua memang macam tu...kalau keje tu..semua nak masukkan dalam kocek...skrudrebar..tukul...spanar...paku..gaji...ada sekali tu...aku tak ingat,...ter simpan air cond dalam kocek seluar....heheheehehe...

No comments:

Post a Comment

komen la..jangan tak komen..komen elok-elok...kalau komen tak elok pun..biaq pi kat angpa la...mulut angpa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...