GENG-GENG SEHALUAN

gwa tidak bertanggungjawab langsung..jika ceritera dalam blog ni kena BATANG HIDUNG KORANG

Wednesday, December 8, 2010

ITS only RUMORS...ceh piirahh!!!

wartawan : datuk..ada war-war dalam internet mengatakan datuk menggunakan duit rakyat untuk kepentingan datuk sendiri?
datuk : saya terkejut saya dialukan soalan begini..daripada mana awak dapat tahu....?
wartawan : saya tanya datuk...datuk tanya saya balik...aparaa...saya dapat dari internet...blog...web page...
datuk : ek ko ni...kurang ajar ek..dengan aku ko boleh cakap cenggitu....awak kan tahu...semua dari internet tu..hanyalah khayalan dan maya semata-mata...rumors...semua dalam internet tak boleh ambik kira...ini kerje sesetengah pihak untuk menjatuhkan seseorang...internet satu jalan mudah...sesiapa pun boleh kondem...boleh kutuk..cakap itu ini...tak perlulah kita ambil kira sangat...
wartawan : jadi...semua yang dikatakan dalam internet tu dalam blog...dalam web site tak boleh diambil kira lah...tak boleh dibawa ketengah..maksud saya tak boleh dibawa ke Mahkamah?
datuk : kita boleh membawa ketengah..ke Mahkamah..sekiranya posting yang dibuat itu tujuan untuk menjatuhkan atau mamburukkan seseorang atau keadaan...
wartawan : jadi..sekiranya posting seseorang itu dalam blog...website..dalam internet tak salah kan...sebab ianya hanyalah khayalan dan maya...
datuk : tak menjadi masalah..internet..sesuatu yang tidak boleh disekat..its global..nama pun internet = international networking..
wartawan : ada sesetengah negara...mengharamkan sesetengah website...laman sosial..facebook contohnya di negara China..diharamkan...
datuk : kita..negara yang open...kerajaan langsung tidak menyekat..kerajaan bagi apa yang rakyat mahu...tiada sekatan..
wartawan : datuk rasa..dengan kebebasan itu mempengaruhi minda masyarakat...kenapa kebebasan bersuara diberi..tetapi..bila rakyat bersuara...rakyat dihukum..ditangkap......
datuk : eh ko ni..celupar betul mulut ko...ko nak suruh aku jawab dalam media...ko nak reveal semua..ko sape?
wartawan : saya kan wartawan...tengok ni......'ALL ACCESS'...

selepas itu..bodyguard datuk membisikkan sesuatu di telinga...( biasa la ni...bodyguard dah diajar..bila terjadi keadaan seperti ini...mereka akan membisikkan sesuatu seolah-olah ada kerja lain..ada meeting..ada perkara lain...nak kesitu...nak ke sini...untuk mengelakkan daripada dituju soklan-soklan periksa yang tak boleh dijawab..)..datuk pun bangun meminta diri dan berlalu pergi meninggalkan press conference tersebut...

didalam kereta datuk.....
datuk : eh...nanti ko cuba siasat dlm internet tu..sapa yang cakap kat aku macam tu....fuh...nasib baik ko cepat buat bisik-bisik...kalau tak pecah lobang...dengan ko-ko sekali hilang job...nanti ko siasat sape punyer keje...kalau dah dapat sape mangkuk yang buat kenyataan kat net tu...ko pandai-pandai la...tangkap ke..
bodyguard : okay datuk..nanti saya uruskan...erm..datuk,,,...anak sepupu saya tu macamana dengan loan dia...masih belum approved..nanti datuk boleh tolong ejaskan?....
datuk : ek eleh...takdak hal la tu..nati saya ejas....
bodyguard : ...(dalam hati : nasib la badan...tadi cakap kat dalam internet tak boleh ambik kira..rumors la.... apa la...ni dia sendiri yang nak ambik kisah...tergugat la tu...takpelah...)....hehehehehehe...
datuk : yang ko dok tersengih-sengih macam kerang busuk tu apa kes...cepat-cepat...kang lambat plak..aku nak main golf ni...

No comments:

Post a Comment

komen la..jangan tak komen..komen elok-elok...kalau komen tak elok pun..biaq pi kat angpa la...mulut angpa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...