GENG-GENG SEHALUAN

gwa tidak bertanggungjawab langsung..jika ceritera dalam blog ni kena BATANG HIDUNG KORANG

Friday, May 20, 2011

STANDBY...tarif elektrik akan NAIK..

Salam..

Seperti biasa...kenaikan harga barang yang sudah kita jankakan kan berlaku..memang dah berlaku pun..kita dok buat bodo jer..naik ler..ada aku kesah...bodoh betulkan kita ni..kerajaan memperbodohkan kita..kita pun buat bodoh jer..lama-lam jadi bodoh..bodoh betul..
So..bila barang naik...TNB pun menyelinap mengambil kesempatan malah ianya merupakan salah satu acara dalam agenda kenaikan harga...biasa la ni..mula2 minyak naik..lepas tu barang keperluan harian..lepas tu letrik la..api TNB...kita tahu TNB untung berbilion-bilion setiap tahun..kita tahu dia jana elektrik guna ayaq yang ditahan di ampangan..kita tahu ayaq tu free ja..tak payah beli..tapi kita kena bayaq letrik yang kita guna..koi lama..koi mahal..ingatkan makin lama..makin murah..ptui..!..
Jadi 25 Mei ini akan diperdengarkan dan akan diumumkan kepada umum kenaikan tarif elektrik dan tarif elektrik baru..jadi kita pun masing-masing pakat dok dengaq dengan gembiranya...rasa syok gila..kita just angguk jer kepala..cukup bulan pi bayaq..kita nak buat apa..??..nak buat macamana..??..adakah depa dah terlampau..?..yer..depa dah terlampau..terlebih sudah..!!..kita dok diam jer..diam jem..buat dono jer...
Buat masa sekarang RON 95(ni dulu minyak merah yang lama tu..depa campoq dengan minyak hijau) harga masih seperti biasa setakat ni...'depa' takut kalau umum naik minyak dulu..kita sebagai rakyat yang berhati mulia akan marah dan tersedak la sat..sebab baru ni RON 97(minyak ni dulunya V power yang tak laku tu depa campoq) baru naik ja..

Jadi depa penaik tarif letrik dulu..rakyat tak boleh nak kata apa..rakyat boleh relexs lagi..sebab tarif letrik naik tak efek sangat..

*hmmmmm..dahulunya..aku telah menggoogle kat internet ada self generator boleh menjana elektrik tanpa bahanapi atau sumber kedua..star jer terus boleh jalan sampai generator tu sendiri hancur/rosak...

1 comment:

komen la..jangan tak komen..komen elok-elok...kalau komen tak elok pun..biaq pi kat angpa la...mulut angpa..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...